ForsideMariagerfjordMariagerfjord Kommune søger: Pædagog/sundhedsfaglig medarbejder med stedfortræderfunktion for leder

Mariagerfjord Kommune søger: Pædagog/sundhedsfaglig medarbejder med stedfortræderfunktion for leder

Mariagerfjord Kommune søger: Pædagog/sundhedsfaglig medarbejder med stedfortræderfunktion for leder

JOBANNONCE: Kærvej ligger i Sdr. Onsild og er et Bo – og aktivitetstilbud for voksne med autisme. Vi søger 1 pædagog/sundhedsfaglig medarbejder med stedfortræderfunktion for leder. Stillingen er en fast stilling, som ønskes besat pr. 1.april eller efter aftale.

Kærvej
Vi tilbyder individuelle støttetilbud med fokus på udviklingsmuligheder for den enkelte borger, og med sigte på et godt og aktivt hverdagsliv. Vi arbejder i hverdagen aktivt med, at den enkelte borger opnår mest mulig selvstændighed med fokus på at træffe aktive valg i hverdagen. Vores kerneopgave er at guide, skabe mestring, gode rammer for trivsel og udvikling til voksne med autisme.

Kærvej er målrettet til voksne med varierende funktionsniveau, hvor indsatsen tager udgangspunkt i Autisme Spektrum Forstyrrelser. Det pædagogiske arbejde bygger på TEEACH/Low arousal, og der scores i BVC tre gange i døgnet. Der kan blandt nogle borgere forekomme problemskabende adfærd.

Afdelingerne har tilsammen 17 pladser, som alle er beliggende på Kærvej.
Der er dagsbeskæftigelse i Cafe eller på vores Værksted.
Der er en vågen nattevagt alle ugens syv dage.

Hvem er du?
Du har et brændende fagligt engagement, har ambitioner og en faglig stolthed.
Som person er du først og fremmest professionel, og har et ønske om at arbejde med et område, der er i konstant udvikling, og som er under forandring. Du har ambitioner – både fagligt og personligt. Du har fokus på den enkelte borger og dennes trivsel og udvikling, samt på at samarbejde i hverdagen med dine kolleger. Du bruger energi på, at der skabes en god kultur på arbejdspladsen med solidt psykisk arbejdsmiljø.

Vi tilbyder:
– 17 borgere som alle er unikke – med hver deres personlighed – og kræver fuld opmærksomhed.
– Undervisning og vejledning, kursusmuligheder og supervision efter behov.
– En spændende arbejdsplads med masser af udviklingsmuligheder
– En arbejdsplads, hvis psykiske arbejdsmiljø bliver prioriteret højt, hvor alle skal bidrage til et solidt psykisk arbejdsmiljø.
– En organisation i løbende udvikling – hvor tingene ofte går stærkt.

Vi forventer at du:
– Opfatter sparring og refleksion over egen indsats som en nødvendighed
– Som person er åben, har positive forventninger til andre, er tydelig og kender dine egne grænser.
– Kan arbejde professionelt med dokumentation, handleplaner, risikovurderinger – og lave systematisk opfølgning.
– Er interesseret i at arbejde med nye teknologiske løsninger i den pædagogiske praksis.

Det vil være en fordel hvis du:
– Har erfaring inden for autismeområdet eller på anden måde har kendskab til at arbejde med borgere med autisme.
– Vil arbejde ensartet med de indsatser som er tilrettelagt ud fra de forskellige borgeres udviklingsmuligheder og behov.
– Kan og vil arbejde både loyalt og struktureret med individuelle handleplaner, støttesystemer og indsatser.
– Har sundhedsfaglige kompetencer.

Dine arbejdsopgaver er eksempelvis:
– Guide i /og omkring valg og gøremål i hverdagslivet.
– Verbal/fysisk støtte til personlig hygiejne
– Madlavning og andre praktiske gøremål (Bostøtte §85)
– Støtte borgeren i forbindelse med lægebesøg, div. møder, indkøb, frisør mv.
– Arbejde med personlig udvikling hos borgeren ud fra fastsatte individuelle mål.
– Støtte borgeren i hensigtsmæssig adfærd
– Samarbejde med psykiatrien, andre aktører, forældre o.l.
– Udarbejdelse af handleplaner, herunder div. støtte systemer
– Skriftlig dokumentation – dette laves løbende i hverdagen – og med løbende opdatering af handleplanerne
– Opgaver af ledelsesmæssig karakter

Stillingen er på 37 timer pr. uge i gennemsnit. Der må påregnes dag, aften- og weekendarbejde.

Antal ledige stillinger: 1

Kørekort: B

Vigtige datoer:
Ansættelse pr. 1.april eller efter aftale.
Samtaler forventes afholdt den 26.februar og en evt. 2. samtale den 28.februar

Virksomheden tilbyder
Ansættelsesform: Fast ansættelse
Ugentlig arbejdstid: Fuldtid

Kontaktpersoner
Leder Mette Nielsen
Tlf. 97114863 eller 24870259
Tlf. tid mandag til fredag kl. 8.00-8.30

Kørekort:
B Almindelig bil

Skriv venligst i din ansøgning at du fandt jobbet på Himmerlandsposten.dk

Søg jobbet på dette link

Relaterede artikler

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Seneste artikler