ForsideVesthimmerlandVilsted Kirke skal beholde sit eget menighedsråd, så længe Ingeborg er formand...

Vilsted Kirke skal beholde sit eget menighedsråd, så længe Ingeborg er formand og har indflydelse herpå

Vilsted Kirke skal beholde sit eget menighedsråd, så længe Ingeborg er formand og har indflydelse herpå

Ingeborg Holm Nielsens 25-års jubilæum som formand for Vilsted Kirkes menighedsråd blev fejret med maner. Flagene vajede i hele byen og efter gudstjenesten ved sognepræst Jørgen Løvstad blev der holdt reception i Vilsted Friskoles gymnastiksal.

Mange kirkegængere var mødt op i Vilsted Kirke for at medvirke til fejring af Ingeborg Holm Nielsens mangeårige indsats. En tid hvor hun har vist stor omhu og engagement for sit arbejde.

At Ingeborg Holm Nielsen har en mening om tingene, skal man ikke være i tvivl om. Et er at Vilsted Kirke skal kunne klare sig selv. Vi skal beholde vores eget menighedsråd og hvis Vilsted skal lægges sammen med andre, så bliver det uden mig. Bliver der lagt op til det, vil jeg grave dybe huller for at finde folk, der vil medvirke til, at vi kan klare os selv, er den klare udmelding fra hende.

Vilsted Kirkes menighedsråd havde arrangeret receptionen for Ingeborg Holm Nielsen.  Her sagde menighedsrådsmedlem Anne-Marie Jørgensen, at Ingeborg har været en helt. Hun henviste til den store indsats og den ildhu, der altid ligger bag indsatsen i menighedsrådet. Hun håbede, at Ingeborg Holm Nielsen er klar til at fortsætte sin ihærdige indsats i mange år endnu.

Der var ligeledes taler af tidligere sognepræst Villy Jørgensen, som var præst i kirken, da hun blev nyvalgt til menighedsrådsformand. Der var ligeledes tale af tidligere sognepræst Michael Bergerud.

Ingeborg Holm Nielsen ses sammen med sin mand Peer Greth Nielsen ved receptionens bugnende gave bord. Foto: Heine Pedersen
Menighedsrådsmedlem Anne-Marie Jørgensen takkede Ingeborg Holm Nielsen for hendes store engagement og håbede, at hun vil fortsætte mange år endnu som menighedsrådsformand. Foto: Heine Pedersen
Der var mødt mange gæster op til receptionen i gymnastiksalen på Vilsted Friskole. Foto: Heine Pedersen
Der var gaver fra menigheden, nuværende og tidligere præster, nabo menighedsråd og øvrige, der bidragede til en stor dag. Foto: Heine Pedersen
Receptionen bød på tapas fra Ostemanden i Vindblæs. Foto: Heine Pedersen
Flagene blafrede alle steder i Vilsted by til ære for menighedsrådsformand Ingeborg Holm Nielsens store indsats. Foto: Heine Pedersen
Relaterede artikler

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Seneste artikler