Vanvidskørsel på E45 ved Støvring: BMW beslaglagt
Fredag aften måtte politiet gribe ind, da en bilist kørte med ekstrem høj fart på E45 Nordjyske Motorvej ved Støvring. En 30-årig mand fra Aarhus blev standset klokken 23.45 og sigtet for vanvidskørsel.
Ifølge politikommissær Jørn Kresten Nielsen fra Himmerlands Politi blev manden målt til at køre 209 kilometer i timen på motorvejsstrækningen ved Støvring, hvor hastighedsgrænsen er 130 kilometer i timen.
Den høje hastighed betød, at politiet beslaglagde mandens BMW på stedet og inddrog hans førerret. Sagen falder ind under reglerne om vanvidskørsel, som giver politiet mulighed for både at beslaglægge køretøjet og frakende kørekortet.
Den 30-årige har dog oplyst, at han ønsker både beslaglæggelsen af bilen og inddragelsen af førerretten forelagt for retten.
Sagen vil nu blive behandlet ved domstolene.









