ForsideRebildFørste etape afsluttes – næste fase af rundkørselsprojekt i Skørping går i...

Første etape afsluttes – næste fase af rundkørselsprojekt i Skørping går i gang 

Første etape afsluttes – næste fase af rundkørselsprojekt i Skørping går i gang 

Rebild Kommune er i gang med at ombygge rundkørslen i Skørping for at forbedre trafiksikkerheden – særligt for skolebørn og andre bløde trafikanter. 

Første etape af arbejdet er nu ved at være afsluttet, og Himmerlandsvej forventes genåbnet i løbet af i dag, når de sidste arbejder er færdige. Dermed bliver der igen adgang til skolen. 

Allerede på mandag den 20. april går projektet ind i næste fase. 

Næste fase: Spærring af Buderupholmvej 

I fase 2 spærres Buderupholmvej ved rundkørslen i en periode på cirka 14 dage. Der vil blive skiltet med omkørsel via Rebild og Støvring, og trafikanter må forvente ændrede kørselsforhold og længere transporttid. Gående kan passere området via en midlertidig sti. 

Formålet er øget trafiksikkerhed 

Ombygningen af rundkørslen sker, fordi den i dag er vurderet som trafikfarlig for børn til og med 6. klasse. Projektet skal skabe bedre og mere trygge forhold – blandt andet ved at etablere hævet cykelsti i rundkørslen og forbedre forholdene for fodgængere. Indsatsen er en del af kommunens prioritering af trafiksikkerhed med særligt fokus på sikre skoleveje og tryghed for børn og unge. 

Trafikale ændringer i hele perioden 

Arbejdet udføres i flere etaper frem mod sommer, og det vil i hele perioden kunne mærkes i trafikken omkring Skørping. Der kan læses mere om projektet og de enkelte etaper på kommunens hjemmeside: rebild.dk/rund

Relaterede artikler

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Seneste artikler