Graver i Ranum-Malle kirke gennem 37 år blev fejret med manér i Ranum Sognehus
Der var fuldt hus i Ranum Sognehus, da Ranum-Malle Kirker holdt afskedsreception for graver Inger Holmgaard. Hun stoppede sit virke efter 37 år for at gå på pension.
Menighedsrådsmedlem Solveig Terp Sørensen, Ranum, havde mange gode ord til Inger Holmgård i sin tale. Her understregede, at samarbejde handler om trofasthed, arbejdsomhed, ikke at give op, sejhed og stædighed. Det handler om, at du indgyder mennesker omkring dig en tro på, at det hele nok skal gå.
Hun takkede Inger Holmgaard for de mange års pligtopfyldende arbejde ved Ranum-Malle kirker.
Menighedsrådsformand Peter Greth Jensen, Ranum, udtalte ligeledes en stor tak for Inger Holmgaards ihærdige arbejde. Han udtrykte en håb om at få tingene til at køre videre lige så smertefrit, som det har gjort med hende som graver. Han sagde i sin tale, at hvis der havde været spørgsmål omkring kirkerne, så havde hun været en sikker problemløser.
Inger Holmgaard afløses af Brian Bach, som gennem nogle år har assisteret på kirkegården i Ranum og Malle. Inger Holmgaard slipper imidlertid ikke graver arbejdet helt. Hun har nemlig påtaget sig et vikariat ved Vilsted kirke, da graveren her er sygemeldt.











