ForsideRebildNørager i fremdrift: Generalforsamling med stor opbakning og nye planer

Nørager i fremdrift: Generalforsamling med stor opbakning og nye planer

Nørager i fremdrift: Generalforsamling med stor opbakning og nye planer

Årets generalforsamling blev i år afholdt den 21. april i Sortebakkehallernes Cafeteria. Som aftenens dirigent valgtes Birgit Jensen, tovholder hos Nørager Vedligehold.

I beretningen kom formand André Ellegaard Jensen ind på at Vedligeholdet fortsat gør et rigtig godt stykke arbejde, og at indsatsen bliver værdsat. Markedsdagen ved Byfesten i uge 24, vejret var fantastisk, og Byfestkomiteen blev rost for endnu en gang at have sammensat en god byfest. En vellykket Sankt Hans fejring med fællesspisning, En længe ventet indvielse af Minigolfbanen i anlægget, Genoplivning af Torvedag med byens erhvervsliv og institutioner, Juleaktiviteter efter den gode kendte opskrift, en genoptaget fastelavnsfejring i samarbejde med både Kig Ind, Menighedsråd og borgerforeningerne i Kongens Tisted og Binderup. Et år med mange aktiviteter, men fortsat med fantastisk opbakning fra byens borgere, foreninger, erhvervsliv og institutioner – hvortil bestyrelsen udtrykte stor taknemmelighed.

Året 2026 byder derfor på de kendte ting fra 2025, men også yderligere tiltag, som f.eks. et borgermøde om by- og boligudvikling i Nørager (på baggrund af et indkommet forslag til generalforsamlingen), tiltag omkring synlighed for foreningen, samt deltagelse i fejringen i bagerens 40-års jubilæum.

Beretningen godkendtes. Kasserer Kristen Stagstrup en gennemgik regnskabet – som forsamlingen også godkendte.

Til bestyrelsen var der 3 på valg. André Ellegaard Jensen og Mathias Kjær Rathmann genvalgtes som bestyrelsesmedlemmer og Henriette Korneliussen nyvalgtes, da Gert Rubæk ikke modtog genvalg. Finn Christensen og Birgit Jensen genvalgtes som suppleanter. Eva Pedersen og Eddie Larsen genvalgtes som revisorer.

Bestyrelsen består efter generalforsamlingen således af: André Ellegaard Jensen, Mathias Kjær Rathmann, Henriette Pedersen, Gitte Schrøder Madsen og Henriette Korneliussen. Bestyrelsen konstituerer sig på det førstkommende bestyrelsesmøde.

Gert Rubæk blev takket for sin mangeårige flittige indsats for byen og foreningen, hvor han har været med i op mod 30 år. ”En overgang var du jo nærmest synonym med Nørager Borger- og Håndværkerforening, og du har en stor del af fortjenesten for at vi stadig har en borgerforening i Nørager,” udtalte formanden på vegne af bestyrelsen

Efter generalforsamlingen fortalte arbejdsgruppen bag Nørager Bevægelsespark om deres planer og status for projektet, hvortil de kunne afsløre at etape 1 af projektet, med stor sandsynlighed, vil stå klar til brug i løbet af efteråret 2026.

Derudover, bar generalforsamlingen præg af en god og hyggelig stemning, hvor ”verdenssituationen i Nørager” også blev flittigt drøftet.

Bestyrelsen efter generalforsamlingen: fra v: André Ellegaard Jensen, Henriette Korneliussen, Henriette Pedersen, Mathias Kjær Rathmann, Gitte Schrøder Madsen. Foto: Privat
Det afgåede bestyrelsesmedlem Gert Rubæk Foto: Privat
Relaterede artikler

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Seneste artikler