130 personer fik sig en eminent oplevelse ved koncerten Det Royale Bryllup i Ranum Kirke
Det var en helt speciel oplevelse at være til Det Royale Bryllup 2004 i Ranum Kirke. Ganske visr var det ikke det helt rigtige bryllup, men en musikalsk oplevelse derfra, leveret af organist Flemming Dreisig, som også var organist i Vor Frue Kirke ved det kongelige bryllup.
En oplevelse som Flemming Dreisig fortalte levende om og glemte ej det store forarbejde, der havde været før brylluppet. Alt var afstemt, kirken pyntet, der var tjek på, hvem der var der og ingen kom i kirken uden adgangspas.
Alt var planlagt og alle var instrueret i, hvad de skulle og hvornår. Det tog en uge at pynte Vor Frue Kirke op med blomster. De visnede ikke, da der var installeret vandingsanlæg, som sørgede for, at de fik vand og derfor var helt friske ved det royale bryllup.
Efter Flemming Dreisigs oplæg gik han op til orgelet og leverede en fantastisk koncert. Hans repertoire var præcis som ved Kong Frederik og prinsesse Marys bryllup i 2004.
Man kunne læne sig tilbage i stolen, lukke øjnene og modtage en række toner, mesterligt spillet fra orgelpiberne. Alle piberne blev brugt og det med såvel høje som lave toner. Herlig musik som ikke færre end 130 personer nød i Ranum Kirke.
Et fantastisk arrangement og oplevelse. En virkelig god ide at genopfriske brylluppet. Denne gang i Ranum Kirke og uden Kong Frederik og prinsesse Mary.
En oplevelse til fremmødte fra alle egne af landet og som de kvitterede for med klapsalver efter de forskellige melodier. Organist Flemming Dreisig, der er en af Danmarks dygtigste organister, fik også en varm TAK og roser for sin indsats efter koncerten.
Der bliver mulighed for at opleve nye koncerter med organist Flemming Dreisig i Ranum Kirke. onsdage i uge 28, 29 og 30 kl. 16.00.














