Amoniakudslip i Støvring – beboere blev bedt om at blive inde
Politi og beredskab rykkede fredag formiddag ud til et muligt kemikalieudslip på Hjedsbækvej i Støvring. Det oplyser Nordjyllands Politi.
Alarmen indløb klokken 09.33, hvor der var mistanke om et udslip af ammoniak på adressen Hjedsbækvej 2. Som en sikkerhedsforanstaltning blev området hurtigt afspærret, mens politi og brandfolk arbejdede på stedet.
Beboere i området blev i den indledende fase bedt om at holde sig væk fra området og blive indenfor med lukkede vinduer og døre for at undgå eventuel påvirkning fra dampe.
Indsatsen stod på i flere timer, mens beredskabet fik overblik over situationen og sikrede området.
Klokken 11.58 kunne politiet melde ud, at oprydningen var påbegyndt, og at det igen var muligt at færdes udendørs i området. Samtidig blev afspærringerne gradvist ophævet.
Politiet opfordrer dog fortsat borgere i området til at følge myndighedernes anvisninger, mens det sidste arbejde afsluttes.
Der er på nuværende tidspunkt ikke meldinger om personskade i forbindelse med udslippet.









