26-årig bilist endte i autoværn på E45 mellem Støvring og Haverslev
En 26-årig mand fra Aalborg Øst er blevet sigtet for narkokørsel efter et færdselsuheld på E45 onsdag aften.
Ifølge politiassistent Anders Nielsen fra efterforskningen hos Himmerlands Politi indløb anmeldelsen klokken 18.20. Uheldet skete på strækningen mellem Støvring S og Haverslev, og der var tale om et solouheld uden personskade.
Den 26-årige fører af en personbil mistede herredømmet over køretøjet og påkørte midterautoværnet. Sammenstødet medførte skader på bilens venstre side, men føreren slap selv uskadt fra episoden.
Da politiet ankom til stedet og fik kontakt med manden, vurderede betjentene, at han var påvirket af euforiserende stoffer. En efterfølgende narkometertest viste et resultat over det tilladte niveau.
Manden blev herefter anholdt og sigtet for narkokørsel. Han blev desuden taget med til udtagning af en blodprøve, som nu skal fastslå den præcise påvirkningsgrad.









