ForsideVesthimmerlandVesthimmerlands Kommune søger: Udviklingskonsulent/Fagkoordinator

Vesthimmerlands Kommune søger: Udviklingskonsulent/Fagkoordinator

Vesthimmerlands Kommune søger: Udviklingskonsulent/Fagkoordinator

JOBANNONCE: Ledelsessekretariatet i Sundheds- og kulturforvaltningen søger en erfaren Udviklingskonsulent og fagkoordinator, som skal medvirke til at understøtte den spændende udvikling i vores forvaltning.

Stillingsbeskrivelse
Ledelsessekretariatet i Sundheds- og kulturforvaltningen, Vesthimmerlands kommune, søger en erfaren Udviklingskonsulent (AC-generalist) som er stærk i skriftlig formidling og god til planlægning processer.

Vores nye kollega skal medvirke til at understøtte Ledelsessekretariatets opgaveløsning og den fortsatte udvikling i Sundheds- og kulturforvaltningen.

Ledelsessekretariatets hovedopgave er at understøtte direktør og chefteam i deres arbejde med betjening af de politiske udvalg og indfrielsen af Sundheds- og kulturforvaltningens strategiske mål.

Sekretariatet løser opgaver i relation til både:

  • Sundhedsområdet
  • Ældreområdet
  • Psykiatri/handicap samt
  • Kultur og fritidsområdet

Derfor er viden om enten alle eller nogle af disse områder, og deres styringsudfordringer, en fordel.

Opgaverne som Udviklingskonsulent vil blandt andet være:

  • Udarbejdelse af notater og analyser i tilknytning til udviklingen af forvaltningens områder og sagsfremstilling til politiske udvalg
  • Udarbejdelse af business cases, evalueringer og andet beslutningsmateriale til politisk behandling
  • Medvirke til et styrket fokus på effekt i forhold til forvaltningens indsatser og en øget brug af data i planlægningen af nye initiativer
  • Dagsordensproduktion, herunder planlægning af personale samt ledermøder og opfølgning på disse
  • Tovholderskab for udviklingsinitiativer/tværgående arbejdsgrupper

Udviklingskonsulenten skal endvidere varetage funktionen som fagkoordinator for Ledelsessekretariatet.

Som fagkoordinator i Ledelsessekretariatet har du, udover varetagelse af egne driftsopgaver, et medansvar for at:

  • Bidrage til fordeling og tilrettelæggelse af opgaveløsningen, så ressourcerne anvendes bedst muligt, herunder løbende fordeling af ad hoc opgaver i samarbejde med chefer
  • Fremme et konstruktivt samarbejde mellem medarbejderne i Ledelsessekretariatet og til resten af organisationen, med et godt blik for de forskelligartede hensyn og fagligheder.
  • Håndtere daglige administrative personalemæssige opgaver, såsom godkendelse af indberetninger i SD, modtage sygemeldinger og bestille autorisationer mv. til medarbejderne.

Faglige og personlige kvalifikationer

Vi forventer, at du:

  • Har en relevant kandidatuddannelse, f.eks. med baggrund administration, statskundskab eller økonomi
  • Er stærk i forhold til skriftlig formidling
  • Selvstændigt kan levere analyser, notater og beslutningsoplæg
  • Kan arbejde hurtigt, skære ind til benet og håndtere deadlines
  • Er konstruktiv, initiativrig og løsningsorienteret i din tilgang til opgaver og samarbejdspartnere
  • Har gode samarbejdsevner og et godt humør, også når arbejdstempoet er højt

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en politisk ledet organisation og har kendskab til kommunal forvaltning i det hele taget.

Afdelingen
Ledelsessekretariatet består af 11 medarbejdere, og en Afdelingsleder. Vi er fysisk placeret i Administrationsbygningen, Farsø.

Det er en arbejdsplads, hvor der er fokus på trivsel og arbejdsglæde såvel som en høj arbejdsmoral. Hos os bliver du en del af et godt miljø med engagerede og fagligt stærke kollegaer.

Jobbet kan i perioder kræve fleksibilitet i forhold til at få løftet opgaverne, men der vil være stor frihed til selv at tilrettelægge opgaveløsningen og arbejdsdagen, herunder mulighed for hjemmearbejdsdage.

Din ansøgning
Du søger stillingen online ved at trykke på “Søg stillingen” til højre i stillingsopslaget. Dine oplysninger, vedlagt ansøgning og CV, skal vi have senest den 6. juni 2024.

Vi forventer at holde samtaler d. 14. juni 2024.

Ansøgning skal ske via vores digitale rekrutteringsløsning. Forinden ansøgning skal du være klar med følgende materiale:

  • Ansøgning
  • CV
  • Eksamensbevis
  • Evt. anbefalinger

Løn- og ansættelsesvilkår

Der er tale om en fast stilling på gennemsnitlig 37 timer pr. uge. Tiltrædelse forventes at ske d. 1. august 2024.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst på et niveau, der svarer til kvalifikationerne.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om jobbet eller har andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder for Ledelsessekretariatet Maria Fosnæs enten på mail: mtho@vesthimmerland.dk eller pr. tlf. på 21530206.

Ansøgningsfrist: 6. juni 2024

Tiltrædelse: 1. august 2024

Arbejdssted: Frederik IX´s Plads 1 9640 Farsø

Kontaktperson:Maria Christina Fosnæs
Telefon: 99667000
Mobil: 2153 0206
mtho@vesthimmerland.dk

Relaterede artikler

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Seneste artikler