Vesthimmerlands Kommune søger: Studentermedhjælper til Informationssikkerhed
JOBANNONCE: Vil du være med til at sikre et højt niveau af informationssikkerhed? Har du lyst til at vurdere risikoen for sikkerhedsbrud på en bred portefølje af IT-systemer? Har du lyst til at udfolde og udvikle dine evner indenfor informationssikkerhed og få erfaring med IT-anskaffelser, GDPR og databehandleraftaler? – Så læs mere her…
Stillingsbeskrivelse
Denne stilling giver dig en unik mulighed for at bliver studentermedhjælper i vores Informationssikkerhedsteam. Her kommer du til at arbejde på tværs af fagområder fra en central position med mange spændende sikkerhedsmæssige udfordringer af teknisk, praktisk og lovgivningsmæssig karakter. Du bliver en del af et kompetent team og får en vigtig rolle i udviklingen af kommunens informationssikkerhed.
Dine primære opgaver vil være:
- Understøttelse af informationssikkerhedskonsulenterne i at sikre drift og udvikling, der styrker compliance indenfor persondatabeskyttelse og informationssikkerhed i hele organisationen.
- Håndtering af databehandleraftaler og tilsyn samt arbejde med eventuelle sikkerhedshændelser og registreringer.
- Assistere med praktiske forhold omkring aftaleindgåelse med leverandører samt kontakten til fagområderne.
- Journaliserings- og dokumentationsarbejde, hvor du sikrer præcis og effektiv journalisering i overensstemmelse med vores systemer.
- Læsning og forståelse af komplekse og omfattende tekster samt omsætning af disse til konkrete anbefalinger eller handlinger.
Vi vil tilpasse dine opgaver ud fra dine kompetencer og ønsker samt organisationens behov indenfor informationssikkerhedsområdet.
Om dig
Vi søger en studentermedhjælper, der kan arbejde struktureret og målrettet. Erfaring med informationssikkerhed er ikke et krav, men vi forventer, at du har et højt skriftligt niveau og kan være selvkørende med sparring fra dine kolleger.
Vi forestiller os, at du er i gang med en relevant uddannelse indenfor jura eller IT, f.eks. som cand.jur., cand.it., datalog, datamatiker, ingeniør eller lignende – men med de rigtige kompetencer kan en anden baggrund også være relevant.
Vi vægter højt, at du:
- Har interesse for informationssikkerhed og sikkerhedsstandarder.
- Er metodisk og grundig, og har en naturlig evne til at fordybe dig i og forstå detaljeret skriftligt materiale.
- Finder glæde i at skabe orden og struktur gennem systematisk journalisering.
- Kan kommunikere ubesværet og præcist – både i skrift og tale.
- Er vedholdende og følger opgaverne helt til dørs.
- Trives med at arbejde selvstændigt med ensartede opgaver og er tværfagligt orienteret.
- Har gode samarbejdsevner og ved, hvornår du skal søge sparring.
Vi tilbyder
Du bliver en del af et team bestående af fagligt velfunderede, sociale og engagerede informationssikkerhedskonsulenter, der arbejder målrettet på at sikre den fortsatte udvikling af sikkerheds- og databeskyttelsesområdet. Herudover bliver du en del af en afdeling, hvor strategisk udvikling er omdrejningspunktet.
Vi prioriterer gode muligheder for faglig og personlig udvikling og tilbyder fleksibel arbejdstid samt mulighed for hjemmearbejde. Vi har en god sundhedsordning og en velfungerende personaleforening.
Vi lægger vægt på et godt tværfagligt samarbejde og prioriterer både faglig og social trivsel højt. Det er vigtigt for os at være en attraktiv arbejdsplads med plads til en god balance mellem arbejds- og familieliv. Vi tager naturligvis højde for dine eksaminer, opgaveskrivning og undervisning, når vi planlægger din arbejdstid.
Afdelingen
Informationssikkerhedsteamet er en del af afdelingen Strategisk udvikling, der også omfatter områderne Digitalisering, HR og Forsikring. Strategisk udvikling er en del af staben Politik, Strategi og IT og vores fysiske arbejdssted er på Rådhuset i Aars.
(Der er bl.a. gode busforbindelser mellem Aars og Aalborg – og vi timer gerne arbejdstiden, så det passer med transporten)
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 7,5 time
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.
Lønnen fastsættes efter principperne i NY LØN og efter forhandling med den faglige organisation.
Yderligere oplysninger
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler mandag den 9. september 2024, på Rådhuset i Aars.
Tiltrædelse snarest mulig efter den 9. september 2024.
Ansøgningsfrist: 1. september 2024
Tiltrædelse: Snarest muligt
Arbejdssted: Vestre Boulevard 7 9600 Aars
Kontaktperson:Anne Ulstrup Jensen
Telefon: 99667000
Mobil: 2115 3366
auje@vesthimmerland.dk
SØG STILLINGEN