Vesthimmerlands Kommune søger: Kontinenssygeplejerske til Kvalitet og udvikling
JOBANNONCE: Vil du gøre en forskel for borgere med inkontinens? Er du en erfaren og engageret sygeplejerske med interesse for kontinensområdet? Ønsker du en selvstændig og meningsfuld rolle i en kommune, hvor du kan bidrage til øget livskvalitet for borgere? Så er dette job måske noget for dig!
Stillingsbeskrivelse
Da vores nuværende kontinenssygeplejerske har valgt at gå på pension, søger vi en en kontinenssygeplejerske til Sundheds- og kulturforvaltningen i afdelingen Kvalitet og udvikling.
Du vil få en central rolle i at rådgive, vejlede og behandle borgere med urin- og/eller afføringsinkontinens. Du vil arbejde tæt sammen med borgere, pårørende og plejepersonale for at sikre den bedst mulige indsats på området.
Stillingen indebærer både konsultationer på klinik og hjemmebesøg. Vi har i vores Sundhedscenter netop opstartet et nyt tilbud til borgere med inkontinens i Vesthimmerlands kommune.
Tilbuddet består af en særlig indsats gennem træning og vejledning, og du vil få en vigtig opgave ift. opsporing til tilbuddet samt opfølgning undervejs.
Generelt er en fortsat udvikling af området vigtigt for os, og du forventes at medvirke til løbende at gentænke vores indsatser, så vi hele tiden leverer det bedste tilbud til vores borgere.
Dine primære opgaver vil være:
- Udredning og vurdering af borgere med inkontinens.
- Tilrettelæggelse og implementering af individuelle behandlingsplaner.
- Rådgivning om livsstilsændringer, bækkenbundstræning og hjælpemidler.
- Undervisning og vejledning af borgere, pårørende og plejepersonale.
- Samarbejde med praktiserende læger, fysioterapeuter og hjemmeplejen.
- Udvikling af kommunens indsats på inkontinensområdet.
Vi forventer, at du:
- Er uddannet sygeplejerske med erfaring eller interesse for kontinensområdet.
- Har gode kommunikations- og vejledningskompetencer og at du kan tilpasse budskaber til forskellige målgrupper.
- Arbejder selvstændigt og tværfagligt.
- Har kendskab til relevante hjælpemidler og behandlingsmuligheder.
- Brænder for at forbedre borgernes livskvalitet.
Vi tilbyder:
- En spændende og selvstændig stilling med stor faglig udvikling.
- Et tværfagligt arbejdsmiljø med engagerede kollegaer.
- Mulighed for faglig efteruddannelse inden for inkontinensområdet.
- Fleksible arbejdsforhold og mulighed for at præge indsatsen på området.
- Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Vi vægter et godt arbejdsmiljø højt – og du vil blive en del af et uhøjtideligt miljø med engagerede kolleger, hvor der er gode muligheder for sparring og feedback.
Du bliver en del af en fleksibel arbejdsplads, hvor du selv i vid udstrækning tilrettelægger din dag.
Løn- og ansættelsesvilkår:
Stillingen er på 30/37 timer ugentligt. Der er tale om en fast stilling.
Du vil få base i administrationsbygningen i Farsø, men en stor del af din arbejdstid vil blive brugt ude i driften på både ældre- og socialområdet. Funktionen dækker enheder fordelt i hele Vesthimmerland Kommune
Det forudsættes, at du har kørekort og egen bil til rådighed, da du skal varetage opgaver flere steder i kommunen.
Lønnen fastsættes i henhold til gældende overenskomst.
Samtaler: Samtaler forventes afviklet d. 25. april 2025
Tiltrædelse: Hurtigst muligt eller senest d. 1. juni 2025.
Er du interesseret i at høre mere om denne spændende stilling, så er du velkommen til at kontakte faglig koordinator Helle Bruun Mortensen, hbmo@vesthimmerland.dk, tlf. 24973025.
Ansøgningsfrist: 15. april 2025 – Du kan søge jobbet via dette link
Arbejdssted: Frederik IX´s Plads 1 9640 Farsø
Kontaktperson:Helle Bruun Mortensen
Telefon: 99667000
Mobil: 24973025
hbmo@vesthimmerland.dk