Valgkamp i hundehøjde
Birgitte Wilsted Simonsen, der sidder i Byrådet for Det Konservative Folkeparti i Rebild Kommune, synes at en valgkamp godt må være lidt sjov og anderledes. Sammen med de mere traditionelle virkemidler som plakater, flyers og bannere har hun således også kunnet præsentere en valgplakat – en perleplade, der bestod af 34.155 perler.
Hun har introduceret en valg-service overfor hunde og deres ejere. Birgitte har allerede en spand stående ved sin private indkørsel, hvor hundejerne kan aflevere deres anvendte hundeposer, hvorefter de blev puttet over i skraldespanden.
Nu udvides denne service med et lille snack tilbud til hundene. En lille pose med godbidder og hundeposer – og så en stykke chokolade til mennesket i den anden ende af snoren.
“Jeg har prøvet med min skraldespand til hundeposer, at sætte lidt fokus på at mange ønsker flere skraldespande i gadebilledet. Det vil altid være et spørgsmål om prioritering af kommunens økonomi, men det at jeg har min egen offentlige skraldespand til hundeposer kan være mit lille personlige bidrag til, at der forhåbentligt ikke er så mange hundelorte på fortove og stier. Og så synes jeg at det her i valg-tiden kunne være lidt sjovt med lidt service, hvor man kunne tage en hundepose på sin tur rundt i villakvarteret” fortæller Birgitte Wilsted Simonsen.
Selv på en stille almindelig villavej bliver hundepose-spanden typisk brugt mellem 5-10 gange dagligt, så behovet er der.





