En hyggelig tapas aften skal medvirke til at sætte snakken i gang i Ranum
Ranum Borgerforenings nye bestyrelse har en plan. Vi skal blandt byens borgere snakke noget mere sammen. Det gør man bl.a. noget ved i form af en vin og tapas aften fredag, den 24. april 2026 i Sognehuset, Kirkevej i Ranum.
-Mange har nok følt, at det har været lidt pinligt med generalforsamling, ekstraordinær generalforsamling, nye vedtægter med videre. Det føler vi også i bestyrelsen, men det er et forløb vi skal igennem for at få styr på tingene, siger formand for Ranum Borgerforening, Steen Junge Mortensen.
-Vi havde gerne været de ting foruden, som vi har været igennem. Men der er nogle vedtægter, vi skal lede foreningen efter. Dem har vi nu fået lavet sådan, at medlemmerne kan være trygge ved dem som et styreredskab, siger Steen Junge Mortensen.
-Udfordringerne er der mange af forude. Vi skal finde frem til, hvilke aktiviteter der skal afvikles, hvem der skal stå for hvad og hvordan vi gerne vil have tingene afviklet. Det kræver hænder ud over dem, vi har i bestyrelsen. Min oplevelse er, at dem har vi også mange af, som er klar til at hjælpe til. Den opbakning glæder os i bestyrelsen.
-Der er ting, som vi skal have på plads med Vesthimmerlands Kommune, så vi kan få det organisatoriske på plads. Det skal være sådan, at vi kan gå ind i udviklingsudfordringer med viden om, at vi har tingene på plads. Herefter skal vi i gang med lave visioner for, hvad vi vil arbejde for at Ranum skal indeholde fremover, hvordan vi vil skabe økonomi til at realisere tingene osv., slutter Steen Junge Mortensen.
Med hensyn til vin og tapas aftenen så kan alle, der har lyst deltage. Man kan tilmelde sig i Dagli’Brugsen i Ranum.





