ForsideRebildStor opbakning til indvielse i Ravnkilde: Sneglehuset blev taget i brug

Stor opbakning til indvielse i Ravnkilde: Sneglehuset blev taget i brug

Stor opbakning til indvielse i Ravnkilde: Sneglehuset blev taget i brug

Der var stort fremmøde og en positiv stemning, da Ravnkilde fredag den 17. april dannede rammen om indvielsen af Sneglehuset og den nye naturhave. Mange borgere havde fundet vej til arrangementet og var med til at markere en vigtig milepæl i områdefornyelsen.

Efter måneders forberedelse blev Sneglehuset officielt taget i brug som nyt samlingspunkt i byen. Huset, der er blevet til med støtte fra Realdania, skal fremover fungere som åbent værksted og mødested for kreative aktiviteter og fællesskab.

Samtidig var der stor aktivitet i den nye naturhave vest for skolen, hvor både børn og voksne deltog i plantedagen. Her blev der blandt andet plantet syrener og arbejdet videre med at forme området, der tidligere har været boldbaner, men nu er ved at blive omdannet til en grøn oase.

Den nye naturhave er tænkt som et sted for både ophold, læring og fællesskab med fokus på biodiversitet. Planerne rummer blandt andet stier, beplantning, bålplads og levesteder for dyr og insekter.

Arrangementet bød også på hyggeligt samvær med grill og snobrød over bål, og mange benyttede lejligheden til at mødes på tværs af byen.

Den store opbakning vidner om et stærkt lokalt engagement, som har været en afgørende drivkraft i projektet. Med indvielsen er der nu sat endnu et vigtigt punktum i udviklingen af Ravnkilde – og samtidig taget hul på en ny hverdag med et fælles samlingspunkt og et grønt område til glæde for både nuværende og kommende generationer.

Grillen var tændt og snobrødene klar, da Ravnkilde fejrede indvielsen med hygge og samvær. Foto: Rebild Kommune
Relaterede artikler

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Seneste artikler