ForsideRebildMENY styrker kundeoplevelsen på mejeri og ost

MENY styrker kundeoplevelsen på mejeri og ost

MENY styrker kundeoplevelsen på mejeri og ost

I denne tid møder kunderne et nyt og spændende koncept for mejeri og ost i udvalgte MENY-butikker. Hen over efteråret udvides til alle kædens butikker.

Mejeriafdelingen er den mest besøgte afdeling i supermarkederne, og der findes mejeriprodukter i hver anden indkøbskurv. Men forbrugerne køber ofte de varer, de plejer, og bruger relativt kort tid, inden de foretager deres valg.

Nu vil MENY løfte kundeoplevelsen og inspirere kunderne til nye valg. Grundlæggende handler det også om at øge kundeloyaliteten ved at tilbyde gode muligheder og gode oplevelser.

“Som de første i detailhandlen bruger vi digitale skærme, der viser varer, priser, opskrifter og informationer om fx økologi og dyrevelfærd. Foruden en række andre tiltag, gælder konceptet også kompetenceudvikling af medarbejdere, og markedsføring. Det skulle gerne sikre en tilgang, hvor vi kommer hele vejen rundt,” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i MENY.

”Som Danmarks MADmarked forsøger vi hele tiden at inspirere og imødekomme vores kunders behov. Vores nye mejeri- og ostekoncept har til formål at gøre det lettere for kunderne at træffe et valg ved hjælp af inspirerende initiativer, der fremhæver de mange muligheder inden for kategorien,” fortsætter Jesper Bjerring om kategorien, hvor MENY flere gange over de senere år har vundet Landbrug & Fødevarers Mejeripris.

I langt de fleste dagligvarebutikker i Danmark, skal kunderne bukke sig langt ned for at få fat på mælken, som oftest står bag lågen på gulvet nederst på tværs af hele køleskabet. I det nye koncept, er der rykket rundt på tingene, så mælken i stedet er placeret på langs. Det nye koncept understøtter på den måde forbrugerens indkøbsadfærd.

Konceptet testes med succes i foreløbig seks butikker

Det nye mejeri- og ostekoncept blev i første omgang testet i seks MENY-butikker i foråret. I butikkerne er tilbagemeldingerne gode. Kunderne vurderer butikkerne højere end kæden generelt på fx udsagnet “det er nemt at blive inspireret til at købe produkter, som jeg ikke normalt køber.”

Testbutikkernes salgstal ligger også højere end i kædens øvrige butikker.

Efter sommerferien vil kunderne også møde flere produkter i kategorien for mejeri og ost. Således vil MENYs kunder også blive introduceret for en premium islandsk skyr, lige som supermarkedskæden også er i gang med et nyt område inden for oste. Det handler om oste, der ikke er på køl.

Testen blev i første omgang udført i Karlslunde, Rønnede, Måløv, Solrød, Herning, Næstved og Vermlandsgade i København. Nu rulles det gradvist ud i flere butikker, så det hen over efteråret gerne skulle have ramt alle landets MENY-butikker.

Relaterede artikler

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Seneste artikler