ForsideMariagerfjordMariagerfjord Kommune søger: Socialrådgiver/socialformidler til Familierådgivningen

Mariagerfjord Kommune søger: Socialrådgiver/socialformidler til Familierådgivningen

Mariagerfjord Kommune søger: Socialrådgiver/socialformidler til Familierådgivningen

JOBANNONCE: Er du vores nye kollega i Familierådgivningen?

­­­­­­­­­­­­­­­­­Vi søger en ny kollega til vores ungeteam i en fast stilling!

Ønsker du at arbejde som socialrådgiver i en organisation som altid er i bevægelse?
Ønsker du at arbejde med fokus på inddragelse af både unge, forældre og netværk?
Ønsker du at arbejde med unges overgang til voksenlivet og en selvstændig tilværelse?

Så er Familierådgivningen i Mariagerfjord Kommune måske noget for dig. Vi har myndighedsansvaret for Mariagerfjord Kommunes indsats overfor udsatte børn og unge. 

Vi er pt 28 socialrådgivere organiseret i 3 distriktsteams, et ungeteam og team specialrådgivning.

Målet er, at sikre udsatte familier den bedst mulige støtte med udgangspunkt i barnets eller den unges behov, og under hensyntagen til familiens samlede ressourcer og muligheder. Vi arbejder aktivt og inddragende med barnets og familiens netværk med udgangspunkt i løsningsfokuserende tilgange og anerkendende relationer. Vi har ICS som hovedredskab i den analyserende del af vores praksis og anvender Signs of Safety i møder. Vi arbejder i DUBU og har mulighed for at tilbyde en grundlæggende oplæring. 

Der stilles store krav til kreativiteten og evnen til at finde løsninger på ofte vanskelige og komplekse problemstillinger. Vi har en bred vifte af indsatser, som vi kan henvise til. Vi værdsætter et konstruktivt, løsningsfokuseret og fremadskuende samarbejde med den unge, familierne, netværket og vores samarbejdspartnere.

Du skal være indstillet på, at være en aktiv og medskabende del af at udvikle og indføre arbejdsgange og metoder, og have fokus på høj faglighed i arbejdet. Vi er aktuelt særligt optaget af implementeringen af Barnets Lov.

Socialrådgiver i ungeteamet

I ungeteamet arbejder du med unge i alderen ca. 14-23 år og deres familier. Arbejdet omfatter fx håndtering af underretninger, afdækninger, udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser og iværksættelse af forebyggende indsatser. Som socialrådgiver i ungeteamet vil du arbejde med forebyggende indsatser, ungestøtte, anbringelser samt sager, der skal for Ungdomskriminalitetsnævnet. Arbejdsdagen kan være uforudsigelig, og du skal derfor kunne trives med en hverdag, hvor dine planer kan ændre sig i løbet af dagen. Du skal være nysgerrig på familiernes mangeartede problemstillinger, og sammen med familien finde den bedste løsning. Du skal være undersøgende, have gode spørgeteknikker og turde tage den svære samtale.

Vi forventer, at du på det faglige plan

  • Er uddannet socialrådgiver 
  • Har interesse for og gerne erfaring med arbejdet med udsatte børn og unge
  • Vægter tværfagligt samarbejde højt og prioriterer det i dit daglige arbejde
  • Er handlingsorienteret samt velformuleret i både tale og skrift
  • Kan arbejde selvstændigt, systematisk, helhedsorienteret og er bekendt med lovgivningen på området
  • Er struktureret og kan organisere det administrative arbejde samt prioritere i en travl hverdag
  • Arbejder inddragende, motiverende og anerkendende, og kan medvirke til at skabe arbejdsglæde og trivsel
  • Er motiveret for at udvikle dig og være med i en forandringsproces med nye arbejdsgange

Vi forventer, at du som person:

  • Er innovativ og nysgerrig
  • Ser muligheder frem for begrænsninger
  • Har lyst til at bidrage til det sociale fællesskab
  • Har MIT-ID (det er et krav for at kunne logge på vores IT-systemer med to-faktor login)
  • Har kørekort 

Vi tilbyder:

  • En faglig ambitiøs arbejdsplads med fokus på kerneopgaven og en sammenhængende indsats i forhold til unge og deres familier
  • En gruppe af engagerede og fagligt dygtige kolleger
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling, gennem et job hvor du dagligt udfordres
  • Mulighed for stor selvstændighed og fleksibilitet, både i planlæggelse og udførelse af arbejdet
  • Supervision
  • Mulighed for hjemmearbejdsdage
  • Mentorordning

Løn og ansættelsesforhold vil være efter gældende overenskomst og Ny løn.

Vi indhenter børne- og straffeattest forud for ansættelse.

Yderligere oplysninger kan fås hos afdelingsleder Sabrina Gregersen, tlf. 4018 2533.

Ansøgningsfrist 23.10.2024 – Søg stillingen på dette link

Ansættelsessamtaler forventes afholdt 28.10.2024

Opstart forventes: Til besættelse hurtigst muligt eller senest den 01.12.2024

Relaterede artikler

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her

Seneste artikler