Mariagerfjord Kommune søger rådgiver til fast stilling i Specialrådgivningen for voksne
JOBANNONCE: Har du interesse for det specialiserede socialområde og har du en rehabiliterende tilgang til socialt arbejde. Vil du være en del af en ambitiøs organisation, som gør alvor af faglig sparring og udvikling og af at sørge for sammenhængende, tværfaglige borgerforløb? – så vil vi gerne have dig med på holdet.
Vi kan tilbyde en fast rådgiverstilling på 37 timer i Specialrådgivningen for Voksne i Mariagerfjord Kommune. Tiltrædelse 1. december 2024 eller snarest derefter.
Om Specialrådgivningen for Voksne
I Specialrådgivningen arbejder vi med mennesker med væsentligt nedsat psykisk og eller fysisk funktionsniveau eller alvorlige sociale problemer. Vores lovgrundlag er servicelovens regler om socialpædagogisk støtte, botilbud, beskyttet beskæftigelse, aktivitets- og samværstilbud, ledsagelse, afløsning/aflastning, samt merudgifter og borgerstyrelse personlig assistance. Vi arbejder også med at matche de rigtige sociale tilbud til de rigtige opgaver.
Vi arbejder med udgangspunkt i VUM 2.0 recovery-orienteret i vores sagsbehandling og har et særligt fokus på det enkelte menneskes egne ønsker for sit liv. Med dette afsæt har vi ansvaret for, sammen med den enkelte borger, at få afklaret og beskrevet borgerens forudsætninger og udviklingspotentialer, og for at tilrettelægge en relevant indsats.
Vi er optaget af at sikre tværgående samarbejde og helhedsorientering for borgerforløbene.
Vi har fokus på udvikling af vores egen praksis og vores kompetencer.
Vi arbejder med komplekse problemstillinger, og har derfor inddelt os i flere teams der, med hver deres specialiseringer, arbejder tæt sammen for at opnå gode forudsætninger for at være dygtige til at løse vores opgaver.
Vi lægger stor vægt på psykologisk tryghed i arbejdslivet, tværgående samarbejde og faglig dygtighed. Vi hjælper hinanden og har en god omgangstone, præget af ordentlighed og en vis portion humor.
Vi er 17 rådgivere fordelt i mindre teams, som arbejder med en vis grad af specialisering. Den daglige ledelse varetages af to afdelingsledere, og vi har fra 1. december 2024 fælles ledelse med området Social Støtte, som også omfatter afdelingerne Mestringsvejledningen (SEL § 85), Rusmiddelcenter og SKP, samt Værestederne og Lettere Adgang.
Den ledige stilling
Stillingen indebærer sagsbehandling indenfor det opgavefelt, der er beskrevet ovenfor.
Du vil have mulighed for at præge indholdet af din stilling i forhold til dine forudsætninger og interesser.
Dine kompetencer
Du er uddannet socialrådgiver/socialformidler.
Du er åben og inddragende i mødet med borgere og samarbejdspartnere
Du er fagligt nysgerrig og ambitiøs, og vil gerne lære nyt
Du kan holde struktur på dine arbejdsopgaver og din tid og holde fremdrift i dine opgaver.
Du har flair og interesse for lovgivning og administrativt arbejde
Du har gode kommunikative færdigheder
Du bidrager aktivt til en god kultur i afdelingen og møder alle mennesker med respekt
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, hvor lønnen aftales med den forhandlingsberettigede organisation.
Der er tale om en fast stilling på 37 timer. Løn efter aftale.
Din primære arbejdsplads er på Mariager Rådhus, men du skal være indstillet på at deltage i møder udenfor rådhuset hvorfor det er et krav, at du kan benytte egen bil.
Der indhentes straffe- og børneattest, og ansættelsen er betinget af, at disse kan godkendes.
For at være ansat i Mariagerfjord Kommune skal du have MitID.
Tidsplan
Ansøgningsfristen er mandag, den 28. oktober 2024. Samtaler bliver onsdag, den 30. oktober 2024. Ansøgning sendes via dette link
Der indhentes kun referencer på den kandidat, der forventes ansat.
Oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan du få hos Kim Topholm, leder af Specialrådgivningen for Voksne på 20 15 11 54 (send venligst en SMS og du vil blive kontaktet).
Hvis du vil vide mere
Læs mere om stillingen og om organisationen i job og personprofilen.
Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på Himmerlandsposten.dk