Løgstør har noget, som ingen andre byer i Danmark har
Løgstørs flotte udstilling på Skoleengen bliver stående til stor glæde for byens borgere og de mange turister, der besøger stedet. De blev skabt til mottoet ”Forfald” og udgangspunktet var, at den skulle blive stående frem til foråret, da pladsen skulle bruges i forbindelse med Pinse paraden.
De mange frivillige, der har stået bag udførelsen af de store ”bølger”, halmfigurer og meget andet som er dele af udstillingen, mente. at det fortjente at fortsætte. Efter pinseparaden gav Vesthimmerlands Kommune tilladelse til, at udstillingen kunne genopstilles.
Det skabte glæde blandt de frivillige, som havde lagt mange timer i skabelse af udstillingen.
De tog imod udfordringen og genopførte udstillingen. Det med en række fornyelser, som gav den et ekstra løft. En udstilling som rigtig mange lokale borgere og turister har besøgt.
De frivillige har påtaget sig at sørge for at renholde området og shine forfaldne ting op, så det hele tiden ser præsentabelt ud.
Det glæder formanden for Løgstør Handelsstandsforening, Bettina Højslet, der selv har været en del af de frivillige.
-Vi har noget, som ingen andre byer har. En udstilling der i høj grad dokumenterer, at Løgstør er Danmarks Muslingeby. Et sted som vi lokale er stolte af og som folk fra hele landet strømmer til for at se. Vi kan være stolte af de ild- og kreative sjæle, vi samler i Løgstør. De skaber noget på helt frivillig og ulønnet vis, som vi aldrig har kunnet betale sig fra, siger formanden for Løgstør Handelsstandsforening Bettina Højslet.
Nu kommer udstillingen til at følge udgangsordet ”Forfald”. Den bliver nemlig stående så længe at den ser præsentabel ud.











