Konerne skal holde sig væk fra Salling forsamlingshus når der skal laves mad: Fællesspisning blev en stor succes
”Hvor smager maden godt! Hvornår laver I den igen?” Komplimenterne til de otte mænd som havde stået for madlavningen til fællesspisningen i Salling Forsamlingshus.
-Vi tænkte at det med madlavningen tager vi hånd om. Det på en betingelse og det var, at vi ikke ville have vores koner med. Vi vil bevise at vi kan selv og at manden kan laves uden gode råd. Det fortæller Erik Christensen, der er formand for Salling Forsamlingshus.
Der har været tradition for et madlavningskursus på den tidligere Toppedalskole. Den tradition er brudt ved at skolen er blevet fjernet og at den nuværende Toppedalskole ikke er klar til at tage imod dem. Derfor er de landet i Løgstør.
-Efter den behandling tænkte vi, at så kan vi selv. I Salling Forsamlingshus har vi alt hvad der skal til for at lave god mad. Vi har pladsen til at mange kan spise med. Derfor to vi springet og er nu otte mænd der er klar til en gang i kvartalet at invitere til fællesspisning med lækker mad. Er der flere mænd der gerne vil være med, så er de velkommen siger Erik Christensen.
Han tilføjer at det er dejligt at det første tiltag blev en succes. Her serverede vi suppe og tarte-letter. Men! Det kommer ikke af sig selv. Vi havde alle en oplevelse af hvad der hører til i suppen. Vi fandt også ud af mængden tilbehøret men det tog tid.
-Det har været en herlig opgave at skulle samarbejde om maden. Det har givet meget snak og vi er kommet til at kende hinanden meget bedre. Det styrker sammenholdet og vi har mod på at prøve nye opgaver sammen og med nye deltagere. Det er blot at fortælle at man kunne tænke sig at være en del af fællesskabet, så er der plads understreger Erik Christensen.
Et lignende sammenhold og venskab opstod der blandt deltagerne i fællesspisningen. Der var en fantastisk god stemning i forsamlingshuset og en velsmagende suppe, fællessang og efterfølgende tarteletter, så får man lyst til at komme igen. Sammen kan man meget var stemningen i salen.
En dato for næste fællesspisning er ikke sat men meldes ud når den er aktuel.
















