Mobildækningen i det sydlige Støvring er nu endnu bedre
Mobilkunder ved Norlys og Call me får i 2026 en hurtigere og mere stabil mobildækning med nye mobilantenner over hele i landet. Mobilnettet i den sydlige del af Støvring har netop fået en opgradering.
En hurtig og stabil mobilforbindelse er afgørende for de fleste danskere. Derfor investerer Norlys hvert år et større millionbeløb i at udvikle mobildækningen.
I 2026 kommer TN-Network, som Norlys er medejer af, til at forbedre mobildækningen markant ved at opsætte nye mobilantenner forventet 120 forskellige steder i landet.
Et af de mange steder, der får bedre mobildækning, er den sydlige del af Støvring i Rebild Kommune. Her er der i april opsat nye mobilantenner i den nyopsatte telemast på Høje Støvring.
– Med de nye mobilantenner er mobildækningen i den sydlige del af Støvring nu på niveau med den dækning, man i dag oplever i de store byer, hvor Norlys’ mobilnetværk ifølge de uafhængige analysevirksomheder Opensignal og Umlaut er blandt de bedste i Norden, siger Daniel Askeroth, der er direktør for teleforretningen i Norlys.
De nye mobilantenner betyder, at mobilkunder hos Norlys og Call me både vil opleve højere hastigheder og kapacitet i den sydlige del af Støvring. Opgraderingen booster både 4G-netværket og giver adgang til 5G-teknologi, der giver lynhurtigt og meget stabilt internet.
– I et så digitalt samfund som Danmark forventer kunderne med rette, at de kan være online uanset, hvor de bevæger sig hen. Alle skal kunne være en del af den digitale fremtid med både 5G og fiber – også når man bor uden for de største byer, og det understøtter opgraderingen af mobilnettet i den sydlige del af Støvring, siger Daniel Askeroth.





