Mariagerfjord Kommune søger: Kontrolmedarbejder – er der en detektiv gemt i dig?
JOBANNONCE: Vi søger en kollega, der brænder for at forebygge, afdække og forhindre bedrageri med offentlige ydelser. Vi har stort fokus på forebyggelsesindsatsen og vil løbende iværksætte særlige indsatsområder.
Kontrolgruppen i Mariagerfjord Kommune er organisatorisk placeret i Borgerservice, hvor du vil få en fast kollega. Dine samarbejdspartnere er talrige både indenfor og udenfor kommunen. Dit daglige arbejde er baseret på stikprøvekontroller, anmeldelser/henvendelser fra borgere og kolleger, samt registersammenkøring fra kommunens systemer samt Udbetaling Danmark.
Dine arbejdsopgaver består i:
- At opdage og forhindre snyd med en bred vifte af ydelser
- At undersøge og belyse anmeldte og i øvrigt opståede sager
- At afholde og deltage i borgersamtaler
- At foretage virksomhedskontroller
- Aflægge besøg hos sygemeldte selvstændige
- At yde helhedsorienteret vejledning af borger og kolleger, således at socialt bedrageri undgås
- Udarbejde myndighedsafgørelser, eller bistå andre fagenheder heri
Vi lægger vægt på at du:
- Har relevant administrativ baggrund, gerne med erfaring i kontrolarbejde
- Har stærke kompetencer i anvendelsen af interne og eksterne IT-systemer, registre og sociale medier
- Kan håndtere konfliktfyldte samtaler og har gode kommunikative evner
- Har solide forvaltningsretlige kompetencer
- Er nysgerrig, robust og initiativrig
- Har menneskekendskab og en god intuition
- Gyldigt kørekort til B
Vi kan tilbyde dig:
- Arbejdsopgaver fyldt med udfordringer og en høj grad af selvstændighed i stillingen
- Mulighed for at starte og udføre egne projekter
- En arbejdsplads med en uformel tone og masser af imødekommende og engagerede kolleger
- Et stærkt fagligt miljø, hvor vidensdeling prioriteres højt
Løn- og ansættelsesvilkår:
Der er tale om en stilling på 25 timer, og ansættelse sker efter gældende overenskomst og med forventet tiltrædelse 1. november 2024 eller snarest muligt. Den endelige lønindplacering sker efter nærmere forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Der indhentes straffeattest ved tilbud om ansættelse.
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af borgerservice Morten Overgaard på telefon 9711 3110, eller kontrolmedarbejder Mads Bersang Jensen på telefon 97113568
Ansøgningsfristen er fredag den 20. september 2024.
Vi forventer at afholde samtaler mandag d. 30. september 2024.
Sådan søger du jobbet:
Klik på ”Søg Jobbet” og vedhæft din ansøgning, CV og evt. relevante dokumenter
For at være ansat i Mariagerfjord Kommune skal du have MitID.
Om Mariagerfjord Kommune
Mariagerfjord Kommune er en af Danmarks smukkeste kommuner med en unik og varieret natur ved skov, strand og fjord. Vi ligger centralt mellem Aalborg og Aarhus og er på den måde et bindeled mellem Nordjylland og resten af landet. Vores mål er klart: Vi vil mere, og der er plads til flere. Derfor har vi fokus på at skabe de bedste rammer for vores cirka 42.000 borgere, for vores erhvervsliv og for udviklingen af kommunen.
I Mariagerfjord Kommune ønsker vi, at alle vores 3.400 medarbejdere oplever sig som en vigtig del af fællesskabet. Vi har frihed til at bringe vores kompetencer og ideer i spil, så vi løser kerneopgaven bedst muligt og gør en forskel for vores borgere. Vi har fokus på psykologisk tryghed og viser respekt for hinandens forskelligheder. Alle tager vi et medansvar for fællesskabet og opgaven, og derfor lægger vi også stor vægt på et velfungerende samarbejde i MED-organisationen.
Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på Himmerlandsposten.dk
Ansøg jobbet via dette link