Mariagerfjord Kommune søger: Helhedsorienteret afdelingsleder til ambitiøs jobindsats
JOBANNONCE: I Mariagerfjord Kommunes Jobcenter er vi ambitiøse på borgerens vegne, og vi vil være endnu bedre. Vi tror nemlig på, at der er plads til alle på arbejdsmarkedet.
Derfor har vi i afdelingen Job og Udvikling brug for en afdelingsleder, som kan lede indsatsen for borgere langt fra arbejdsmarkedet og samtidig fokusere på at bringe integrationsborgere tættere på job og uddannelse. Målet er at sikre høj kvalitet i indsatsen for både borgere og virksomheder.
Dine ansvarsområder
Du bliver leder for 25 engagerede og ambitiøse medarbejdere, som hver dag arbejder på at få flere borgere i job og uddannelse.
Du får ansvaret for at tilrettelægge, styre og videreudvikle vores indsats til aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, borgere i ressourceforløb og borgere på integration. Du får samtidig en unik mulighed for at blive leder for Team Samlet Sagsbehandling. Teamet har sagsbehandlingen på både familie, social og arbejdsmarkedsområdet for de borgere, der har det største behov for koordinering. Med ledelsen af integrationsområdet bliver du en del af understøtningen af kommunens integrationsråd. Du får både det faglige og det økonomiske ansvar for det samlede på område.
Tillid og samarbejde
Vores omdrejningspunkt er tillid. Vi tager udgangspunkt i borgeren, og vi har tillid til, at borgeren gerne vil det bedste for sit eget liv. Derfor involverer vi borgeren mest muligt undervejs og arbejder for at skabe mening sammen med borgeren.
Ledelsen af afdelingen kræver tæt samspil med de andre velfærdsområder, så derfor skal du som person være en dygtig netværksskaber. En god og koordineret indsats, med afsæt i borgerens behov, er en fælles ambition på tværs af velfærdsområderne i Mariagerfjord Kommune. Du kommer derfor til en organisation, der bakker op om ambitionen.
Vi udvikler hele tiden vores metoder og indsatser til gavn for borgere med forskellige behov. Derfor skal du evne at spotte udviklingen og kunne omsætte idéer til konkrete tilbud i tæt samarbejde med virksomheder, frivillige og andre samarbejdspartnere. Du skal trives med en vekselvirkning mellem udvikling og forankring i driften.
Vi forventer at du,
- Har relevant ledererfaring og har en lederuddannelse. Alternativt at du har lyst til at gennemføre en lederuddannelse hos os.
- Har forståelse for den faglige opgave og kendskab til Beskæftigelsesområdet. Det vil være en fordel med en socialfaglig uddannelse eller erfaring, da området har en høj kompleksitet og tyngde.
- Som person er netværksskaber og kan skabe din opgave sammen med de relevante samarbejdspartnere. Du rækker ud til andre og er stærk i samarbejdet.
- Du kommunikerer tydeligt, både i egne funktioner og eksternt.
- Kan zoome ud og skabe det store overblik og samtidig zoome ind og give kvalificeret sparring på de konkrete problematikker, der opstår i hverdagen.
- Leder gennem tillid, anerkendelse og respekt for andre mennesker, og du formår at sætte den enkeltes faglighed i spil og understøtte dine medarbejdere som faglige eksperter.
- Er vedholdende, rammesættende og formår at omsætte de politiske mål til virkelighed for borgere og virksomheder.
- Har forhandlingserfaring og er vant til at arbejde i en politisk ledet organisation.
Vi tilbyder
En nysgerrig organisation, der brænder for at udvikle både vores ledelse og kvaliteten af vores indsats. Vi har gennemført et kompetenceløft for alle medarbejdere på fagområdet, så vi deler et fælles sprog og en faglighed, der ruster os til fremtidens opgaver inden for beskæftigelsesområdet. Vi engagerer os aktivt i at integrere ny viden på området. Derfor deltager vi løbende i samarbejder med førende forskere. Eksempelvis er vi en del af CUBB (Center for Udvikling af Borgerinddragende Beskæftigelsesindsats) og har bidraget til et Ph.d.-projekt om visionsledelse.
Medarbejderne er meget engagerede, de støtter hinanden både fagligt og socialt. Medindflydelse og medinddragelse er centralt, både generelt og i MED-udvalgene. Ordentlighed er en kerneværdi for os.
Du vil blive en del af et lederteam, der har det godt med hinanden, som er ambitiøs på den fælles opgave, og som prioriterer både udviklingen af den fælles opgave i centret og den enkeltes personlige udvikling. De fem afdelingsledere refererer til chefen for Familie, Arbejdsmarked og Uddannelse.
Dit arbejdssted vil være på Korsgade 2 i Hobro, men du vil også deltage i aktiviteter på kommunens andre rådhuse. Du får stor fleksibilitet i at planlægge både dit eget og afdelingens arbejde. Vi tror på, at hele mennesker præsterer bedst, og derfor prioriterer vi en sund work-life-balance – også for ledere.
Vil du vide mere?
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chef for Familie, Arbejdsmarked og Uddannelse Simon Poulsen Mæng på 2059 8384 eller
simma@mariagerfjord.dk.
Du kan også med fordel læse beskæftigelsesplanen i Mariagerfjord for 2024-2027.
Kommunens ledelsesgrundlag og organisering kan ses på Mariagerfjord Kommunes hjemmeside.
Tiltrædelse: 1. november 2024.
Ansættelsesforhold og løn
Ansættelse vil ske efter gældende overenskomst og efter forhandling med faglig organisation.
Ansøgningsfrist: 10. september 2024
Vi holder første samtale den 16. september og anden samtale den 24. september. De kandidater der går videre til anden samtale, skal udfylde en personlighedstest inden 2. samtale og modtage en personlig tilbagemelding herpå. Testtilbagemeldingen foregår den 23. september.
Om Arbejdsmarked, Uddannelse og Familie
I Arbejdsmarked, Uddannelse & Familie er vi ambitiøse. Vi sigter efter et arbejdsmarked i balance. Gennem vores fireårige beskæftigelsesplan fokuserer vi på unge, erhvervslivet og den enkelte borgers mulighed for at bidrage. Vi forpligter os til kvalitetsindsats og tillidsopbygning gennem dialog. Vi vil skabe harmoni og muligheder på arbejdsmarkedet. Vi har fokus på at skabe vækst og varig udvikling i kommunen, hvor kommunen som den største arbejdsplads går forrest. Vi har tillid til – og en forventning om – at borgerne ønsker at komme i arbejde eller i uddannelse, og at man som borger selv er den vigtigste aktør på vejen dertil.
I Arbejdsmarked, Uddannelse & Familie lægger vi stor vægt på løbende læring og kompetenceudvikling. Vi prioriterer et dynamisk læringsmiljø, hvor medarbejdernes udvikling er i centrum. Gennem supervisionen sikrer vi en kontinuerlig refleksion og udvikling for en stærkere og mere engageret arbejdsstyrke.
Om Mariagerfjord Kommune
Mariagerfjord Kommune er en af Danmarks smukkeste kommuner med en unik og varieret natur ved skov, strand og fjord. Vi ligger centralt mellem Aalborg og Aarhus og er på den måde et bindeled mellem Nordjylland og resten af landet. Vores mål er klart: Vi vil mere, og der er plads til flere. Derfor har vi fokus på at skabe de bedste rammer for vores cirka 42.000 borgere, for vores erhvervsliv og for udviklingen af kommunen.
I Mariagerfjord Kommune ønsker vi, at alle vores 3.400 medarbejdere oplever sig som en vigtig del af fællesskabet. Vi har frihed til at bringe vores kompetencer og ideer i spil, så vi løser kerneopgaven bedst muligt og gør en forskel for vores borgere. Vi har fokus på psykologisk tryghed og viser respekt for hinandens forskelligheder. Alle tager vi et medansvar for fællesskabet og opgaven, og derfor lægger vi også stor vægt på et velfungerende samarbejde i MED-organisationen.
Skriv i din ansøgning, at du har set opslaget på Himmerlandsposten.dk
Ansøg jobbet på dette link