Røde Kors og Burger King går sammen for at styrke lokale fællesskaber
Efter et succesfuldt kampagnesamarbejde til fordel for Røde Kors’ julehjælpsindsamling i december måned, hvor Burger King gennem en donation på udvalgte menuer samlede over 250.000 kr. ind til julehjælp, har Røde Kors og Burger King nu indgået et étårigt samarbejde.
Julen er den tid på året, hvor flest familier bliver presset på økonomien og føler sig uden for fællesskabet. Forventningerne til gaver, mad, juletræ og fester er for mange umulige at indfri. Derfor uddeler Røde Kors hvert år julehjælp til trængte børnefamilier. I 2023 blev der givet mere julehjælp end nogensinde før, og det var Burger King med til at gøre muligt.
Den fælles kampagne viste, at et konkret kampagnesamarbejde kan gøre en forskel og nå ud til mange danskere. Derfor indgår Burger King og Røde Kors et partnerskab, som både har til formål at støtte de allermest udsatte familier i julen og resten af året. Gennem samarbejdet er målet at kunne hjælpe endnu flere ind i gode fællesskaber.
”Vi er rigtig glade for, at vi kan bygge videre på et godt kampagnesamarbejde med Burger King og har nu indgået et partnerskab for det næste år. Vores samarbejde med erhvervslivet er centralt for, at vi kan understøtte aktiviteter i alle vores lokalafdelinger i Danmark og også hver dag kan være til stede for mennesker i nød uden for landets grænser. Vi er meget spændte på, hvad vi sammen kan opnå i løbet af partnerskabet,” siger Anders Ladekarl, generalsekretær i Røde Kors.
I løbet af samarbejdsperioden vil Burger Kings gæster få mulighed for at støtte Røde Kors’ arbejde på forskellige måder – blandt andet gennem køb af udvalgte produkter i Burger Kings restauranter samt valgfrie donationer ved bestilling af mad. Røde Kors er til stede lokalt i hele landet med en lang række indsatser. Burger Kings lokale tilstedeværelse er også et fokus for kæden med flere end 50 restauranter i Danmark. Derfor håber Burger King og Røde Kors med samarbejdet at nå bredt ud til Røde Kors’ lokalafdelinger med forskellige initiativer.
Kommunikationsansvarlig hos Burger King Danmark, Marcus Voldum, er begejstret over samarbejdet og ser god synergi med Burger Kings ambitioner og Røde Kors’ arbejde i Danmark:
“Med Burger Kings tilstedeværelse i hele Danmark viser samarbejdet med Røde Kors vores engagement i at komme endnu tættere på danskerne og være en aktiv del af lokalmiljøerne. Med partnerskabet ser vi frem til at hjælpe børn og unge ind i gode fællesskaber sammen med Røde Kors, blandt andet ved at støtte Røde Kors’ arbejde med ferielejre for børn og unge, og til jul, hvor vi fortsat støtter Røde Kors’ julehjælp,” udtaler Marcus Voldum.