Vesthimmerlands Kommune søger: Serviceminded, digital og udviklingsorienteret medarbejder til hovedomstilling og folkeregister i Borgerservice
JOBANNONVCE: Vil du være med til at sikre, at borgerne i Vesthimmerlands Kommune har Danmarks bedste Borgerservice?
Stillingsbeskrivelse
Motiveres du af at give service i topklasse og bidrage med ideer til, hvordan vi kan give borgerne i Vesthimmerlands Kommune den bedste oplevelse i den telefoniske kontakt med kommunen – også i svære situationer? Vil du samtidig være med til administrere vores folkeregister og træffe afgørelser på baggrund af gældende lovgivning?
Så er det måske dig, vi leder efter.
Om os
I Borgerservice er vi borgernes indgang til den offentlige sektor og Vesthimmerlands kommune. Vi er ved at skabe fremtidens Borgerservice, som både udnytter nye digitale muligheder og samtidig sikrer, at alle borgere kan få den hjælp, der passer til deres situation og behov.
Vi har en bred opgaveportefølje som bl.a. indeholder:
- Kommunens hovedomstilling
- Understøttelse af kommunens borgerne i at navigere i det digitale velfærdssamfund
- Vedligeholdelse af kommunens folkeregister
- Kommunens indsats mod socialt bedrageri
- Pladsanvisningen inkl. økonomisk friplads
- Ydelser til pensionister og visse førtidspensionister
- Beboerindskudslån
Samtidig bidrager alle medarbejdere til den generelle borgerbetjening, hvor vi hjælper borgerne med MitID, Digital Post, pas, kørekort og øvrige fysiske borgerhenvendelser. Vores ambition er, at vores service altid er i øjenhøjde, kompetent og løsningsorienteret.
Vi søger en ny kollega som:
- Løsningsorienteret og serviceminded kan bidrage til varetagelsen af kommunens hovedomstilling.
- Motiveres af aktivt at bidrage til udviklingen af vores telefoniske service bl.a. gennem udvikling og implementering af en telefonpolitik samt aktivt brug af telefonidata.
- Kan bidrage til varetagelse af Den Digitale Hotline. Hvor du i samarbejde med dygtige kollegaer på tværs af landet hjælper borgere med digitale løsninger over telefonen.
- Professionelt og selvstændigt kan bidrage til varetagelse af opgaverne på folkeregistret herunder behandle flytteanmelder samt indrejse- og udrejseanmeldelser. Kan oprette og opdatere oplysninger i CPR-registret, herunder kontrollere og sikre korrekt registrering i overensstemmelse med gældende lovgivning.
- Kan bidrage til vores generelle borgerbetjening, hvor vi hjælper borgere med MitID, Digital post, pas, kørekort og øvrige fysiske borgerhenvendelser.
- Kan bidrage til at finde muligheder for brug af ChatGPT og RPA i vores daglige drift.
- Kan bidrage med forslag til initiativer der sikrer, at de borgere der har udfordringer med at bruge de digitale løsninger bedst muligt understøttes og kan navigere i det digitale velfærdssamfund.
Din profil
Du kan arbejde selvstændigt og i teams, er struktureret og du elsker at yde en god service – særligt på telefonen. Du har meget gerne erfaring med at besvare opkald med et højt serviceniveau, herunder at konfliktnedtrappe så selv borgere i vanskelige situationer har en god oplevelse i mødet med kommunen. Du motiveres af at bruge de digitale muligheder til at effektivisere og gøre din hverdag nemmere, og du har modet til at tænke helt ud af boksen og udfordre ”vi plejer”.
Derudover har du som person følgende egenskaber:
- Er serviceminded dvs. at du altid stræber efter at give vores borgere den bedst mulige oplevelse i mødet med Borgerservice – også I situationer, hvor vi ikke har mulighed for at opfylde alle borgerens ønsker.
- Er imødekommende og velformuleret både mundtligt og skriftligt
- Har systemforståelse – og kan se sammenhænge på tværs af systemer
- Er nysgerrig på ny teknologi og hurtigt til at sætte dig ind i den
- Er helhedsorienteret dvs. at du altid leder efter de bedste løsninger for hele kommunen
- Motiveres af at lære nyt og ønsker at blive ved med at udvikle dine kompetencer
- Ser muligheder frem for begrænsninger
- Har naturligt flair for at skabe samarbejde på tværs af en organisation
- Trives med at arbejde selvstændigt og i teams
- Har fokus på, at vi i vores sagsbehandling altid overholder gældende lovgivning
- Er en holdspiller og den gode kollega, som aktivt bidrager til arbejdsfællesskabet bl.a. med dit gode humør og din konstruktive tilgang til udfordringer.
Vi kan tilbyde
I Borgerservice i Vesthimmerlands kommune har vi:
- En spændende stilling, hvor du kan være med til at sætte dit præg på vores fremtidige opgaveløsning
- En arbejdsplads med fokus på samarbejde og udvikling
- En organisation, hvor ledere og medarbejdere tør tage ansvar og gå nye veje
- Engagerede kollegaer, som er klar til at hjælpe dig
- Gode personaleforhold såsom kantine, sundhedsordning og en velfungerende personaleforening
- Fleksible arbejdstider med mulighed for hjemmearbejde
- Gode muligheder for faglig og personlig udvikling og sparring
- Et uformelt arbejdsmiljø med gode kollegaer og en afslappet omgangstone
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Yderligere oplysninger
Vi forventer at holde samtaler onsdag d. 18. december 2024 med ønske tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. februar 2025.
Ansøgningsfrist: 12. december 2024 – Ansøgning via dette link
Tiltrædelse: 1. februar 2025
Arbejdssted: Vestre Boulevard 7 9600 Aars
Kontaktperson:Stine Kragelund
Telefon: 99667000
Mobil: 61871720
sqkr@vesthimmerland.dk