Rebild Kommune søger: Løn- og personalekonsulent til HR
JOBANNONCE: Har du lyst til at blive en del af HR i Rebild Kommune? Trives du med en travl og omskiftelig hverdag, hvor du er i kontakt med mange? Vi søger en ny kollega, som brænder for løn- og personaleadministration og som trives med at rådgive ledere.
Om jobbet
Du bliver en del af HR, hvor vi løser løn- og personaleadministrative opgaver på alle de kommunale arbejdspladser i Rebild. Vi søger en ny kollega, som vil blive beskæftiget med både løn- og personaleadministrative opgaver og som vil bidrage til at sikre korrekt og effektiv lønadministration.
Du kommer til at beskæftige dig med følgende
- Indberetning af løn og udfærdigelse af ansættelseskontrakter
- Kvalitetssikring af korrekt udbetalt løn
- Fortolkning af overenskomster og aftaler, herunder regler for arbejdstid og ferie
- Forhandling af forhåndsaftaler
- Rådgivning om løn- og ansættelsesforhold samt sagsbehandling ifm. personalesager
- Udmøntning af overenskomstændringer
- Sparring og vejledning med ledere inden for det personaleadministrative område
- Undervisning af kommunens ledere inden for området
- Opfølgning ifm. sygedagpengesager
Desuden skal du være åben for andre administrative opgaver, da vi har mange forskellige opgaver, vi skal løse.
Om dig
For dig er det vigtigt at løse opgaverne effektivt og med høj kvalitet. Du er struktureret og kan bevare overblikket i en travl hverdag med mange forskellige opgaver og deadlines.
Vi forventer, at du
- Har en kontoruddannelse, professionsbachelor eller lignende
- Har erfaring med løn- og personaleadministration og kendskab til overenskomster inden for det kommunale område
- Er omstillingsparat og har lyst til at udvikle dig inden for området
- Har mod på at undervise større grupper af ledere inden for området
- Er en teamplayer og vægter et godt samarbejde med både kollegaer og samarbejdspartnere højt
Om os
HR er en del af Fællescenter Sekretariat, der som tværgående stabsfunktion understøtter hele den øvrige organisation. HR består af seks lønkonsulenter, to HR-konsulenter, en arbejdsmiljøkonsulent, en personalejuridisk konsulent, en elev og en funktionsleder. Vi holder til i et åbent kontorlandskab på rådhuset i Støvring, hvor vi har et godt og professionelt samarbejde med de øvrige stabsfunktioner. Stillingen er organisatorisk placeret i Fællescenter Sekretariat, som samlet har ca. 70 medarbejdere.
I vores lille team af engagerede medarbejdere har vi mange fagligheder, og vi understøtter organisationen med bistand indenfor hele HR-paletten såsom løn, personalejura, MED-og arbejdsmiljø, rekruttering og ledelsesudvikling. Vi er pt. optaget af at understøtte organisationens fokus på frisættelse og afbureaukratisering.
Vi har det godt sammen både fagligt og socialt og prioriterer at mødes til sociale arrangementer i ny og næ. Kulturen er præget af stor hjælpsomhed, faglighed og motivation for den bedst mulige løsning af kerneopgaven. I teamet sætter vi stor pris på fleksibilitet og har mulighed for hjemmearbejde, og vi glæder os til at byde dig velkommen.
Stillingen kræver at du har kørekort.
Ansøgningsfrist
22. oktober 2024.
Der vil blive afholdt samtaler fredag den 25. oktober 2024.
Stillingen er en fastansættelse og på 37 timer pr. uge.
Der er forventet opstart 1. december 2024 eller efter aftale.
Søg stillingen via dette link
Har du spørgsmål
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte funktionsleder Clara Soelberg på telefon 99 88 75 15.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i øvrigt efter gældende overenskomst.